Support van Sofie
Technische partner voor ondernemers
Support van Sofie
Technische partner voor ondernemers

Je technische sideklik

Gedaan met vloeken op je computer!

Ik neem je technische frustraties weg, zodat jij onbezorgd online kan groeien.

Transformeer frustratie in efficiëntie met technische ondersteuning.

Waarbij kan ik helpen?

Als Technisch VA ben ik gespecialiseerd in werken met softwarepakketten (e-mail, Notion, Office, …) en online tools (website, betaalsystemen, e-mailmarketing, …).
  • Dit gaat van mee nadenken hoe we jouw ideeën kunnen waarmaken met behulp van tools
  • over echt uitvoerend werk (waarin ik jouw tools opzet, update en link met elkaar)
  • tot problem solving bij foutmeldingen en dingen die niet naar behoren werken.

Wat doe ik niet?

Mijn expertise ligt in kennis van functionaliteiten van tools en deze laten doen wat ze horen te doen. Voor teksten, grafische vormgeving, strategie en adverteren zijn er andere mensen die je hierbij beter kunnen helpen. Moesten deze taken summier toch aan bod komen, dan doe ik mijn uiterste best, maar zonder garanties.

Hoe kunnen we samenwerken?

Duurzaam

Vaste samenwerking

Wanneer je genoeg hebt van alle technische taken en deze volledig wil uitbesteden aan een expert.
Projectmatig

Eénmalige samenwerking

Wanneer je éénmalig een duidelijk takenpakket wil uitbesteden.

Duurzame samenwerking

Ben je klaar om een vaste, technische partner aan boord te halen? Iemand die ervoor zorgt dat technologie je ultieme bondgenoot wordt, in plaats van je allergrootste nachtmerrie? Kortom, ben jij op zoek naar je persoonlijke sideklik? Dan is dit aanbod voor jou!

Elementen voor succes

Zo wordt onze samenwerking zeker een succes

Om mijn allerbeste werk te kunnen afleveren, is dit voor mij superbelangrijk:

Focus

Ik wil zoveel mogelijk gefocust werken. Daarom probeer ik werk te bundelen en staan bijna alle meldingen uit. Nooit instant reactie dus van mij.

Vertrouwen

Je mag me gerust accountable houden op mijn woorden en mijn deadlines. Maar ik wil ook op jou kunnen vertrouwen op dat vlak.

Communicatie

We geven elkaar regelmatig een stand van zaken via één afgesproken kanaal. Maar als ik eerlijk mag zijn, vind ik een (ingeplande) meeting vaak veel efficiënter dan 20 berichten heen en weer sturen.

Volledig beeld​

Hoe meer ik over de context weet (waarom doe je het, wat is the bigger picture, wat wil je bereiken, …), hoe beter ik de techniek daarop kan afstemmen.​

Bereikbaarheid

Ik probeer zo bereikbaar mogelijk te zijn voor jou als klant. Maar dat gaat in 2 richtingen: om vlot te kunnen afstemmen, verwacht ik ook dat ik jou kan bereiken binnen een redelijke termijn.​

Urenpakketten

Kies je pakket

De urenpakketten zijn uren die je vooraf aankoopt voor technische ondersteuning. De aangekochte werkuren blijven 3 of 6 maanden geldig. De gepresteerde uren worden afgetrokken van het pakket.

  • Kick-off call (1 uur, digitaal)
  • Om ervoor te zorgen dat onze neuzen van bij het begin in dezelfde richting staan, voorzie ik voor de opstart van nieuwe klanten een kick-off call. Dit uur wordt afgetrokken van je saldo.
  • Maandelijkse statuscall (30 minuten, digitaal)
  • Online meeting waarin je me een stand van zaken geeft over de lopende projecten waarbij ik je ondersteun. Dit half uur wordt afgetrokken van je saldo.
  • Beschikbaarheid
  • Ik plan mijn werk voor jou in op werkdagen (9u - 17u) en communiceer duidelijk wanneer ik voor jou aan de slag ben.

5 uren

€ 350 

excl. BTW

  • 3 maanden geldig

10 uren

€ 650 

excl. BTW

  • 6 maanden geldig

20 uren

€ 1200 

excl. BTW

  • 6 maanden geldig

Losse uren

€ 75 

/h excl. BTW

  • Overeenkomst 6 maanden geldig

Zijn we een match?

Wederzijds respect

De balans van geven en nemen is in evenwicht. We zijn een team.

Heldere communicatie

We kunnen en durven elkaar zeggen wat we verwachten maar ook waar het niet helemaal goed loopt

Optimistische realist

Je grootste dromen bereiken we met realistische stappen op technisch en budgetair vlak.

Projectmatig

Zoek je éénmalig technische ondersteuning? Bijvoorbeeld voor een:
  • Een lancering
  • Opzet van een freebie
  • Keuze van een nieuwe tool
  • Automatiseren van je handmatige routines
  • Nog duizenden andere dingen

Na een kennismakingsgesprek maak ik hiervoor graag een kostenraming op.

Nog vragen? Lees de veelgestelde vragen.

Waarom een kostenraming en geen offerte?

Ik kies er bewust voor om te werken met een kostenraming in plaats van met een bindende offerte.
Dat doe ik omdat de werktijd voor technische projecten vaak moeilijk in te schatten is op voorhand. Soms is iets veel meer werk dan eerst gedacht, soms veel minder. Door te werken met een kostenraming gebeurt al het gepresteerde werk in regie met een vooraf aangekochte urenkaart. Daardoor betaal jij als klant enkel voor het werk dat ik ook effectief gepresteerd heb.
Duurt iets toch langer dan ik op voorhand had ingeschat? Dan laat ik jou dat weten vanaf ik dit opmerk. Want eerlijke communicatie vind ik super belangrijk.
Bijkomende uren die buiten de scope van het project vallen, factureer ik na goedkeuring in regie.

Klantcases

Bij welke tools kan ik je helpen?

Enkele voorbeelden

Website

WordPress met of zonder builders als Divi, Elementor, Kadence etc., Squarespace, Wix, ...

Betaalsysteem

WooCommerce, Plug&Pay,
PeggyPay, Surecart, Ecwid, ...
in combinatie met zowel Mollie als Stripe

E-mailmarketing

MailerLite, Kit, ActiveCampaign / Mailblue, Laposta, Flodesk, ...

Leeromgeving

The Huddle, Learndash, Thinkific, Teachable, ...

Facturatie

ZenFactuur, FactuurSturen, Billit, KMO facturatie ...

Online agenda

Calendly, Zeeg, Aquity, Amelia, ...

Fotografie

Pic-Time, Lightroom, Fotostudio, ...

Automatisering

Rechtstreekse connecties tussen tools, maar ook Zapier, Make, ...

Andere tools in jouw workflow

Denk aan webinars, online meetings, mailbox, hosting, timetracking, online formulieren, wachtwoordmanagers, ...

Nog een andere tool in gedachten?
Check of ik hem ken via mijn formulier ‘Sofie, ken jij deze tool?'

Waar ik zeker niet bij kan helpen is alles omtrent advertenties. Daarvoor kan je best een supportsessie IG/FB of supportsessie Google boeken bij Advertised.

Lieve woorden

Sofie is niet alleen mijn klankbord als het over het automatiseren van mijn bedrijf gaat, ze doet ook voorstellen en vooral ze doet daarna al het nodige. Superblij met mijn beslissing om haar in te schakelen in mijn bedrijf.

Tinne Vanhove Oktine Tinne Vanhove
Oktine

Ik schakelde Sofie in omdat ik een gratis download aan het opzetten was & vastliep op de technische kant. Op enkele uren tijd heeft zij gefixt waar ik al dagen mee aan het sukkelen was 😀
Intussen is ze mijn go-to persoon bij alles wat te maken heeft met online tools & software in mijn bedrijf.
Sofie is heel bereikbaar, multi-inzetbaar én legt de dingen helder uit, zodat ik zelf ook blijf bijleren. Ze is goud waard, ik kan haar alleen maar aanraden!

Chloé Wolfs van StudioTXT Chloé Wolfs
StudioTXT

Ik vond het een hele stap om als solopreneur hulp te vragen, maar toen ik het eindelijk deed bij Sofie had ik spijt dat ik dit niet eerder deed.
Het feit dat er iemand meedenkt en meekijkt met die dingen, is zo’n geruststelling. Geen vraag is Sofie te veel, ik krijg altijd snel een antwoord en heb het gevoel that she has my back.
En da’s echt goud waard.

Lies van Fotofolies Lies De Schampelaere
fotofolies

Veelgestelde vragen

Ik wil je ook inzetten voor mijn klanten, kan dat?

Zeker! Plan gerust ook een gesprek in en dan bekijken we hoe we best kunnen samenwerken.

Met welke tools werk je wel & met welke niet?

Uiteraard heb ik zo mijn eigen favorieten. Ik ben ook maar een mens. 😉 Maar ik vind vooral dat jouw bedrijf z’n eigen, specifieke noden heeft, en dat jij met de tools moet werken die daar het beste bij aansluiten. Ik ga je dus niet overtuigen om toch persé voor tool A of B te kiezen, maar ik pas me aan. En nee, ik ken niet alle tools op de markt van binnen en van buiten. Maar ik weet wat ik zoek en begrijp de computerlogica, dus ik vind doorgaans snel mijn weg in jouw tool. En ben je nog niet 100% zeker van je keuze? Dan denk ik natuurlijk graag met je mee.

Toch benieuwd naar jouw specifieke tool. Check of ik hem ken via mijn formulier ‘Sofie, ken jij deze tool?

Hoe flexibel ben je beschikbaar voor dringende vragen?
Computer says no? Ai ai… Ik kijk graag met je mee, maar reken ook op jouw begrip dat dat niet altijd direct mogelijk is. Weet dat ik mijn werkdagen normaal niet overvol plan: ik probeer altijd wat witruimte te laten voor onvoorziene omstandigheden. Stuur me een berichtje via het kanaal dat we bij de start van onze samenwerking hebben afgesproken, en dan bekijken we samen de mogelijkheden.
Wanneer is de maandelijkse meeting?
Die plan je zelf maandelijks in in mijn agenda. Of we spreken een vast moment af. Aan jou de keuze.
Wat als er extra vragen komen tijdens een project?
Duiken er onderweg toch nog extra taken op die niet op de offerte stonden? Geen probleem, die factureer ik achter in regie aan een vooraf afgesproken tarief. Ik communiceer hier vooraf ook transparant over.
Kunnen we ook fysiek afspreken?
Zeker. Laat het me weten en dan bekijken we samen wat er past. Maar weet dat ik mijn reistijd en verplaatsingskosten dan aan je doorreken.

Wil je dit ook?

Simpelheid voor iedereen

Jij wint tijd doordat je systemen automatisch werken. En dat terwijl je klanten makkelijker bij je terecht kunnen.

Zeg technische zorgen vaarwel

Als we samenwerken, kan je al die technische zorgen met een gerust hart aan mij toevertrouwen. En het gekke is: ik vind dat nog leuk ook! 😊

Professionele uitstraling

Als je je technische zaken op een rijtje hebt, adem je ook nog eens professionaliteit, waardoor (potentiële) klanten nog sneller met jou in zee gaan.

Nog meer vragen?

Zit je toch nog met enkele vragen?
Of ben je juist helemaal overtuigd?
Plan gerust een gesprek in of stuur me een bericht, zodat je met zekerheid je keuze kan maken.